Da, ali ne mozes da hodas dok naredjujes. osim toga, jedine komande koje sam ozbiljno koristi su supress, hold fire (on me), follow me i treat wounded. Osecam se glupo kad podesavam formaciju od 4 coveka. Zaista mrzim konzole, iz dna duse, i me shvatam ljude koji misle da ovako nesto mogu igrati na konzolama.
Aj kad sam krenuo, da rezimiram...
Presao sam igru prekjuce, total 11 misija, jedno 3 kao specijalac, ostalo marinci, uvek si vodja tima. Generalno, grafika je sjajna, i da sam imao vremena da ga primetim pejzaz bi me ostavio bez daha. Osim toga, znacajno utice na igru, jer je vecina ostrva pod visokom travom i najcesce nije pametno zaleci u okrsaju(jer se moze oceniti gde neko lezi, ali je nemoguce nanisaniti nekog kroz travuljinu). Takodje, do izrazaja dolaze kamuflazne uniforme, nekad se citav pokojnik moze izgubiti u travi i ne moze se naci, tako da neprijatelje primecujete a) prateci pokrete, b) pregledajuci ljudske tvorevine (gradovi i mitraljeska gnezda, ali i izdvojene, napustene kuce i stari bunkeri iz drugog svetskog rata) i c)
termickim nisanom. Ako termicki nisan zaista ovako radi, ocu ja jedan. Ako vas usere termicki nisan misija je prakticno duplo laksa. Tonovi su isto vrhunski, koliko sam shvatio, zapravo su otisli na ostrvo i snimali lokalnu zivinu kako cvrkuce. Cak kad vam pridje neprijatelj cujete ga kako se dere na kineskom. Ima i vozila, od tenkova, helikoptera, transportera i mobilnih PVO, mada vi u misijama vozite maksimalno dzip, i osim sto nemaju servo, odradjena su odlicno. Sama igra je istovremeno i jednostavna i komplikovana, posto nista nije balansirano, vec prosto rekreirano, pa kako ispadne. Jedan iz razvojnog tima je bas komentarisao kako ako se stvarnost prenese dovoljno blisko, nema potebe za podesavanjem, jer je stvarnost vec u ravnotezi. I uspelo je, jako, sve sto bi se ocekivalo u zivotu je tako i u igri, stvari se ne rade jer "tako ide", vec jer ima savrsenog smisla.
Medjutim.
Posto u sustini nemam sa cim da uporedim ovakvo nesto, poredicu ga sa starim OF. Stari Flashpoint ima 41 misiju. 41. Znam da je danas akcenat na multipleju i siguran sam da je multiplej u dragon rising najjaca stavka, ali 5 i po jebenih sati singla nije dovoljno da opravda reklamu od "220km2", pogotovo sto nemam ni trenutak predaha da ga pogledam. Dalje, kao da igra nije dovoljno kratka, sve sto se radi prakticno ide na tajmer. Ne znam kako se to radi u americi, ali u borbenim situacijama gde sto kuraca moze da podje naopako, zvuci mi jako retardirano istresti posadince pred selo i reci "avioni su poleteli, imate 10 minuta da likvidirate PVO inace misija propada", narocito ako ce da te ubace u igru bez tutorijala. Proveo sam debelih 15 minuta pokusavajuci da provalim kako se postavlja c4, posto igra nema meni kao stara, i nemas pojma sta sve mozes. U igri u kojoj je planiranje sve,nije mi jasno zasto moram prvo tri puta da propadnem dok izvidim stvar, pa tek onda da dejstvujem na miru. Osnovni razlog sto mi je IC nisan toliko dobar je sto ne moram da gledam po horizontu, samo mahnem preko table i sve bitno sija. Napominjem ponovo, mora da vas usere, jer ne biras opremu. Nikad. Zanimljivo je koliko za "open world igru prepunu izbora" postoji samo jedan loadout predvidjen za jedino resenje misije za koje imas vremena. Ovo narocito ide na zivce kada tacno u trenutku kad ti "iznenadno" zatreba, tacno pored mesta gde je predvidjeno da budes, pronadjes PVO lanser koji ti nisu dali da podelis ljudima pre misije, iako si znao da ce ti trebati, a znao si jer pise u zadatcima, jer nista nije izostavljeno iz zadataka. Prosto je retardirano kad ti radio kaze "promena plana" i da naredbu koju si procitao pre misije (stalno to rade). Znam ja da su marinci podmazana ratna masina, ali nisam znao da su unajmili Milana Tarota. Stvarno, jel bi im jedno povlacenje toliko nacepilo ego? Ili smatraju da su igraci toliko retardirani da im moras sve nacrtati na brifingu?
U stvari, sve ovo predhodnom pasusu ignorisite. Igra je sjajna, stvarno. Kao, recimo, onaj novi call of duty, samo za odrasle. Moj problem sa ovom igrom je moj problem sa novim igrama uopste. Prvo, paralelno je izasla i na konzolama, sto znaci kontekst menije i manje opcija, pa umesto da F bira vojnika a broj naredbu, vi njakate strelice kao u DDR. Drugo, i daleko ozbiljnije:Codemasters su odlucili da naprave najrealniju pucacinu na trzistu, i uspeli su, ali su podbacili u svemu ostalom. Igra izgleda kao Flashpoint, ali se ponasa kao modern warfare. Nose se dva oruzja, pistolj i municije koliko stane, vise nema slotova i inventara, vec samo ides i kupis. Kad smo vec tu, nema ni knjizice sa brifingom, ni onih licnih belezaka u rukopisu, nema cak ni mape sa naskrabanim strelicama i krsticima, samo satelitski prikaz na kome nije obelezena ni vegetacija. Brifing je potpuno go, kao i misije, nema sinematika, saborci samo raportiraju. Nece ti se desiti da u konfiskovanoj skodi bezis sa ostrva nakon sto je sve krenulo uzasno uzasno naopako i ljudi sa kojima si tog jutra razgovarao u kamionu su izginuli do jednoga. Cak i objekti na mapi kao da su tu samo da bi razbili monotoniju i izgledali interesantno. Na jednom brdu se bunker nalazi iza reda drveca, potpuno nelogicno (ali je u njemu snajper).
U starom Flashpointu, je iznad najveceg naselja na Everonu bio mali stari zamak, sa koga se fantasticno videlo kilometrima okolo, kad poginete, na ekranu bi vam se pojavio citat o prirodi rata, kad krene muzika dok vozite kamion, uzivate u voznji kroz prirodu, a poslednja misija je u stvari okupljanje drustva iz vojske. To mi nedostaje.
http://www.youtube.com/watch?v=zPRfCDhn3uI