poz svima!
Kapiram da se vecina igraca ne slaze sa promenama u 4ed. Ovo je moje vidjenje stvari. Igram od 3ed, 6 godina, GM sam i igrac, na smenu. Mnogo sessiona sam prosao, kao i vecina vas ovde. Igram sa ljudima koji su skoro podjednako iskusni kao i ja. Uglavnom sam igrao clerica i sorc.
Poceli smo sa 3.edicijom, pa smo presli na 3.5. Iscitali dosta knjiga, napravili mnogo razlicitih kombinacija klasa/rasa. Bilo je dobrih kampanja, onih losijih, itd.da ne smaram dalje...
Letos smo presli na 4.ed. Isprva smo bili zbunjeni char sheetom, novim pravilima, sve je jednostavnije, nema mnogih stvari, od kojih smo neke sa odusevljenjem ispratili (grapple pravila, SR, DR)... Kada smo se uhodali (nakon 2 sessiona), svidelo nam se. Imas sistem koji funkcionise. Ima nedostataka,kao i svaka stvar u ovom univerzumu, ali to RADI. Prakticne stvari:
1. manje vodjenja racuna o brojkama, vise o taktici. npr.Svaka klasa ima sposobnosti koje uzrokuju pomeranje neprijatelja po battle gridu. Sada druzina mnogo vise saradjuje medjusobno, paze gde se ko nalazi, jer je uvek bitno.
2. zanimljivije je i neizvesnije- iz sopstvenog iskustva, ako 3.5 druzina od 4 clana zna sta radi i ima lepo napravljene karaktere, minimalne su im sanse da poginu. Zbog DR, SR, aura, bonusa i imuniteta. Sad je to prilicno redukovano. Kada igras sa frontalcima, imas vise taktickih izbora sta ti je ciniti. A ne iskljucivo full attack, bacanje kockica,racunanje dmg-a. Kada igras sa magom, moras da rolas napad, aktivno ucestvujes. Clericu je promenjena uloga, manje je OP, svidja mi se, mada sam nostalgican.
3. lakse se uci- sada mi je potrebno 20-30 min da objasnim novom igracu kako se igra, 1 session da on to proba i nakon toga moze sam da pravi lika, bez icije pomoci.
4. lakse je gm-u. Primer sa 9.lvl druzinom koja ubija zmaja. Nema problema. Hp,Ac, 3 save-a koji su uvek isti i 20 cold res. I nista vise. Sad je sve stvar na igracima sta ce da ucine. Neizvesniji su enc- dobar deo creepova ima powere koji se regenerisu svake runde preko d6.
Ono sto mi se ne svidja:
1. rase imaju iskljucivo ability bonuse.
2. izdelili su core klase u dve knjige.
ima toga jos, ovo mi prvo pade na pamet.
Sve ovo kada se sabere rezultira brzom, fokusiranijom igrom. Iz prakse sam primetio da igraci manje prate statistike i brojeve, mnogo vise gledaju bitku samu. A to je,po meni, sustina cele price: da sistem omoguci korisnicima funkcionisanje, a da oni to ni ne primete, da ni ne znaju da je tu.
Vi ste u pravu kada kazete da je ovo smisljeno tako da i debil moze dobrog lika da napravi. A meni se bas to i svidja. Mislite li da ikome od vas moze da promakne razlika izmedju debila koji je juce poceo da igra i ljute zmije, a dok igraju lika koji je isti na papiru?